Byte och Returer





LÄTT ATT BYTA OCH RETURNERA – 14 DAGARS ÅNGERRÄTT

Som kund hos Chicy har du alltid rätt att frånträda avtalet genom att returnera dina varor till oss inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skal kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Alla varor ska skickas tillbaka i originalskick och med ALLA lappar kvar, Chicys lappen måste alltid sitter kvar på plagget samt övriga märkes lappar som tillhör plagget. (ej sönder eller borttagna). Produkter som utsatts för parfym, smink, röklukt eller annat som lämnat märke eller lukt även med djurhår räknas inte som originalskick och går därför inte att returnera. Retur och bytesrätten gäller ej underkläder, intima varor t.ex. trosor, badkläder, örhänge och presentkort. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för fraktkostnaden.

 



Vill du göra en retur/byte laddar du hem vår retursedel HÄR>> 
Har du inte möjlighet att skriva ut retursedeln, kan även skriva det förhand.




OBS! NY returadress : Udee Mode, Box 2049 , 22002 Lund, Sverige. (Gäller fr.o.m. 2016-12-27)





 HUR SKA JAG SKICKA TILLBAKA VARAN?
Skriv ut och fyll i retursedeln, skicka tillbaka varan som du oftast själv måste betala returportot för. Det är viktigt att skicka tillbaka varan i en plastpåse och sedan stoppa den i kuvert/påse/kartong eller använd gärna den gampla påsen/kartong som den kom i. 
Vi rekommenderar att du sparar kvittot från posten för att kontakta dem om returen inte kommit fram till oss. Det är kunden som tar ansvar för returen skall kommit fram.




HUR GÖR JAG ETT BYTE?



(Byte av varor gäller endast order inom Sverige)



Givetvis kan du byta din vara mot ett annat plagg, storlek eller färg.  Skriv ut och fyll i retursedeln, ange vilka varor du vill ha istället, artikelnummer, namn, storlek och antal. Skicka tillbaka varan i påsen / kartongen som den kom i. Du betalar själv för returportot. Du betalar bara för att skicka tillbaka varan (returportot). Inga fler fraktavgifter tillkommer.




Titta på vår webshop så att du ser att produkten du vill byta till finns tillgänglig. Mejla sedan oss på info@chicy.se  med ämnet "Byte + ditt ordernumer" i ämnesraden. Skriv vad det är du vill byta till så att vi kan lägga undan produkten till dig.





 JAG VILL RETURNERA MIN VARA 



Om något skulle vara fel på en vara som du har beställt maila oss på: info@chicy.se så snart du upptäcker defekten så hjälper vi dig med din reklamation. Vi står självklart för returfrakten vi felleveranser samt reklamationer. Det är viktigt att du mejlar oss direkt så att vi kan skicka ut en "frifrakt-retur sedel" till dig. Då slipper du att betala returfrakten för den vara som du vill reklamera! Skriv ut och fyll i retursedeln, skicka tillbaka varan tillsammans med retursedeln till oss. Om slutlig köp är mindre än 1500kr debiteras fraktkostnaden 49kr.



Om du har beställt med faktura/delbetalning : 

Om du ska returnera en del av en order så betalar du endast för de produkter som du väljer att behålla. Du betalar själv för returportot för att skicka tillbaka varan. När vi tagit emot returen krediterar vi de returnerade produkterna ifrån fakturan, reglerar priset och skickar ut en bekräftelse till din e-mail. Du kan även justerar beloppet för returen själv på den faktura som låg i paketet vid leveransen. Sedan betalar du endast för de varor du behåller samt frakten och fakturaavgiften.


OBS! Vi skickar inte ut någon ny faktura till dig vid retur. Vi editerar bara din ursprungliga faktura som du sedan måste betala. Det är alltid viktigt att du betalar fakturan på utsatt förfallodatum för att slippa påminnelseavgifter.


Kan jag flytta fram förfallodatumet på min originalfaktura?
Det går utmärkt att flytta fram förfallodatumet på din originalfaktura med 10 dagar när du handlat genom Klarna faktura. Du förlänger enkelt
förfallodatumet genom att logga in via Klarnas hemsida. Du kan logga in genom att fylla i fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer.

Vid frågor om klarna konto eller klarna faktura, vänligen kontakta klarnas kundservice på telefon 08 – 120 120 00 eller via länken här >> https://my.klarna.com/se/sv/login


Om du har betalat med betalkort: En återbetalning kommer att ske till samma kort inom 14 bankdagar (max 30 dagar enligt lag) efter att vi mottagit och registrerat returen hos oss. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du titta tillbaka i transaktionerna. Fraktkostnader och fakturaavgifter återbetalas inte vid retur. Om slutlig köp är mindre än 1500kr debiteras fraktkostnaden 49kr.


  




JAG VILL REKLAMERA EN VARA

Vi kontrollerar allt innan vi levererar varorna men skulle det vara så att du får en vara som kräver en reklamation så kontakta oss snarast. Om något skulle vara fel på en vara som du har beställt, maila oss på : info@chicy.se

Om ni vill reklamera varan SKICKA inte tillbaka varan förrän ni varit i kontakt med oss och vi bekräftar att ni kan skicka tillbaka varan! Vi ersätter ej returkostnaden om du skickar tillbaka varan utan att har tagit kontakt med oss tidigare vid reklamationen!

Obs! Lappen måste sitta kvar på plagget om du ska kunna ångra ditt köp vid en reklamation. Om lappen på plagget är borttagen så betraktas varan som en använd produkt och kan endast bytas mot en ny likadan felfri vara.

 Så snart du upptäcker defekten så hjälper vi dig med din reklamation. Vi står självklart för returfrakten vid felleveranser samt reklamationer. Det är viktigt att du mejlar oss direkt innan du skickar tillbaka varan!

 

Om det framkommer att Chicy inte är anledning till reklamationen och
att varan har blivit skadad eller förstörd pga. att kunden inte
har följt våra skötselråd och/eller varit ovarsam, tillkommer en
hanteringsavgift på 150 kronor som debiteras kunden.


Chicy förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med en felfri likadan vara i de fall där varan ännu finns i sortimentet.
Om produkten ej finns kvar i sortimentet ersätts den med en rabattkod som motsvarar summan på produkten.