Byte / Retur

LÄTT ATT BYTA OCH RETURNERA – 14 DAGARS ÅNGERRÄTT

Som kund hos Chicy har du alltid rätt att frånträda avtalet genom att returnera dina varor till oss inom14 dagar från mottagandet av varan.

- Alla produkter du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade eller har hanterats vårdslöst.  Alla varor ska skickas tillbaka med ALLA lappar kvar (ej sönder eller borttagna). Varje plagg kommer att inspekteras vid en retur.

- Produkter som utsatts för parfym, smink, röklukt eller annat som lämnat märke eller lukt även med djurhår räknas inte som originalskick och går därför inte att returnera.

- Retur och bytesrätten gäller ej underkläder, intima varor t.ex. trosor, badkläder, örhänge och presentkort.

- Skriv ut och fyll i retursedeln. Skicka tillbaka varor som du själv måste betala returfrakten hos Postnord. Det är viktigt att skicka tillbaka varan i en plastpåse först och sedan stoppa den i kuvert/påse/kartong eller använd gärna den gamla påsen/kartong som den kom i. 

- De produkter du önskar returnera är ditt ansvar tills vi erhåller dem. Vi rekommenderar att du sparar kvittot från posten för att kontakta dem om returen inte kommit fram till oss. Det är kunden som tar ansvar för returen skall kommit fram.

- Vanligtvis tar det 1-3 veckor för returer att erhållas och bli hanterade. När din retur har blivit hanterad, utfärdas en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod, detta kan ta upp till 5 arbetsdagar. Vi kommer att hålla dig uppdaterad under returprocessen och skicka ett mejl till dig när processen är slutförd.

** Om vi erhåller en retur i olämpligt skick, kommer inte en återbetalning att utfärdas utan produkten/produkterna kommer att skickas tillbaka till dig samt debiteras  returfraktkostnaden 110kr.

*** Vid försenad retur som skickar tillbaka mer än 14 dagar från mottagandet av varan kommer att skickas tillbaka samt debiteras  returfraktkostnaden 110kr.

RETURADRESS: Udee Mode, Box 2049 , 22002 Lund, Sverige. (Glöm inte att skriva ditt namn och din adress som avsändare på påse/paket)


Vill du göra en retur/byte laddar du hem vår retursedel HÄR>> 

(Har du inte möjlighet att skriva ut retursedeln, kan även skriva det förhand)

Här kan ni beställa frakten online hos Postnord (spårbarhet max 2kg):https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-vykort-privat/brev-skicka-latt

Returfrakten bekostas av konsumenten. Vid användning av vår returfraktsedel/obetald returfrakt kostar 69kr som dras mot krediteringen på din faktura/kortbetalning.

BYTE (inom Sverige)

- Titta på vår webbshop så att du ser att produkten du vill byta till finns tillgänglig. 

- Mejla oss på info@chicy.se  med ämnet "Byte + ditt ordernumer" i ämnesraden. Skriv vad det är du vill byta till så att vi kan lägga undan produkten till dig.

- Skriv ut och fyll i retursedeln, ange vilka varor du vill ha istället, artikelnummer, namn, storlek och antal. Skicka tillbaka varan i påsen / kartongen som den kom i. Du betalar själv för returfrakten.

- Du betalar bara för att skicka tillbaka varan (returfrakten). Inga fler fraktavgifter tillkommer.

RETUR

1) Om du har beställt med Klarna faktura/delbetalning :

Om du har valt Klarna faktura som betalmetod kan du logga in på Klarna och rapportera din retur, då ligger din faktura pausad tills allting är ordnat, du kan läsa mer om det här >> https://my.klarna.com/se/sv/login

- Om du ska returnera en del av en order så betalar du endast för de produkter som du väljer att behålla + avgifter - rabatt. Det är alltid viktigt att du betalar fakturan på utsatt förfallodatum för att slippa påminnelseavgifter.

OBS! Vi skickar inte ut någon ny faktura till dig vid retur. Vi editerar bara din ursprungliga faktura som du sedan måste betala.

- När vi tagit emot returen krediterar vi de returnerade produkterna ifrån fakturan, reglerar priset och skickar ut en bekräftelse till din e-mail.

Vid frågor om klarna konto eller klarna faktura, vänligen kontakta klarnas kundservice på telefon 08 120 120 00 eller via länken här >> https://my.klarna.com/se/sv/login

2) Om du har betalat med betalkort :

Om din retur är accepterad, blir du återbetald till samma kort inom 14 bankdagar (max 30 dagar enligt lag) efter att vi mottagit och registrerat returen hos oss.

Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du titta tillbaka i transaktionerna.

Fraktkostnader och fakturaavgifter återbetalas inte vid retur. 


REKLAMATION

Vi kontrollerar allt innan vi levererar varorna men skulle det vara så att du får en vara som kräver en reklamation så kontakta oss  snarast. Om något skulle vara fel på en vara som du har beställt, maila oss på : info@chicy.se

Om ni vill reklamera varan SKICKA inte tillbaka varan förrän ni varit i kontakt med oss och vi bekräftar att ni kan skicka tillbaka varan! Vi ersätter ej returkostnaden om du skickar tillbaka varan utan att har tagit kontakt med oss tidigare vid reklamationen!

Obs! Lappen måste sitta kvar på plagget om du ska kunna ångra ditt köp vid en reklamation. Om lappen på plagget är borttagen så betraktas varan som en använd produkt och kan endast bytas mot en ny likadan felfri vara.

Så snart du upptäcker defekten så hjälper vi dig med din reklamation. Vi står självklart för returfrakten vid felleveranser samt reklamationer. Det är viktigt att du mejlar oss direkt innan du skickar tillbaka varan!

Om det framkommer att Chicy inte är anledning till reklamationen och att varan har blivit skadad eller förstörd pga. att kunden inte har följt våra skötselråd och/eller varit ovarsam, tillkommer en hanteringsavgift på 150 kronor som debiteras kunden.

Chicy förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med en felfri likadan vara i de fall där varan ännu finns i sortimentet. Om produkten ej finns kvar i sortimentet ersätts den med en rabattkod som motsvarar summan på produkten. 

EJ UTLÖSTA PAKET

För ej utlösta paket debiteras en administrativ avgift på 390 kr. Var noga med att alltid ange korrekt leveransadress, du är själv ansvarig om adressen är felaktig och varorna inte når fram till dig. För ej utlösta varor utanför Sverige debiteras en administrativ avgift på 490 Kr.